Uważność pomaga skupiać się nie tylko na celu ale przede wszystkim na dążeniu do niego, bowiem to droga do niego, a nie on sam w sobie jest źródłem satysfakcji i motorem naszego prawdziwego rozwoju. Oto kilka cennych wskazówek i pomysłów na temat wykorzystania uważności w wyznaczaniu i osiąganiu tego co chcemy, o których możesz więcej przeczytać w książce Gilla’a Hasson’a „Mindfulness. Żyj tu i teraz”.

  1. Zacznij od jednego celu.
  2. Określ cel w formie pozytywnego twierdzenia. Zrezygnuj ze zwrotów typu: „nie będę”, „nie chcę”, „nie powinienem”, „przestanę”, które nie wspierają cię w realizacji celów.
  3. Patrz na cel na dwóch poziomach, skupiaj się na celach krótko i długoterminowych. Stwórz całościowe wyobrażenie, tego co chcesz osiągnąć i koniecznie podziel je na mniejsze etapy.
  4. Często myśl o swoim celu i rób codziennie jedną, choćby malutką rzecz w jego kierunku.
  5. Bądź elastyczny. Otwórz się na możliwość ewentualnej modyfikacji swojego myślenia, nie przywiązuj się do celu bardzo sztywno i uważaj na pułapkę utraconych kosztów.
  6. Zapisuj i świętuj sukcesy.
  7. Zarządzaj porażkami – traktuj je jak informację zwrotną. Skup swoją uwagę na „tu i teraz”, pracuj z myślami zadając sobie pytania: Czego nauczyła mnie ta sytuacja? Jaki jest jej sens? Odpowiednio modyfikuj swój cel i działania.
  8. Trenuj wolę na najprostszych czynnościach takich jak: czesanie się ręką niedominującą, zastąpienie windy schodami, wstawanie 10 minut wcześniej. Wykonuj ją codziennie przez minimum dwa tygodnie.
  9. Ustal kiedy zrobisz pierwszy krok i po prostu zrób to.
  10. Przede wszystkim przygotuj się na sukces, a jeśli coś się nie uda patrz pkt 7.