Wyciszenie i relaks – to najważniejsze wsparcie dla wyczerpanych nadnerczy.

  • Koncentrowanie się na sercu, na uczuciach i myślach, które poprawiają nastrój, takie jak wdzięczność i miłość oraz ćwiczenia oddechowe ze skupieniem uwagi na sercu („oddychanie sercem“) mają wspaniały wpływ na nasz organizm. Wchodzimy w stan koherencji serca, w którym serce bije w regularnym rytmie ok 0,10 hz (0,10 cykli na sekundę). Stan ten powoduje wysyłanie zrównoważonych  prawidłowych impulsów do mózgu, który zajmuje się regulowaniem chemii we wszystkich komórkach ciała. Im dłużej jesteśmy w koherencji serca, tym więcej jest czasu na wzmocnienie systemu immunologicznego, uspokojenie i zdrowienie.
  • Przytulanie się i opieka –  nad najbliższymi daje również wspaniałe korzyści, ma to związek z oksytocyną – hormonem przytulania. To jej działanie wpływa na nasze poszukiwanie wsparcia. Troska o innych zwiększa naszą odporność i chroni przed skutkami stresu i podwyższonego kortyzolu.
  • Sen jest wspaniałym sposobem na uregulownie hormonów nadnerczy oraz ich regenerację. Ale musi to być sen przed północą, Najlepiej kłaść się spać między 22 a 23. Idealnie byłoby spanie w zupełnie zaciemnionej sypialni bez urządzeń elektronicznych, bo to pozwala na właściwą aktywność melatoniny – hormonu „snu i czuwania“
  • Medytacje oraz oddychanie – dają czas na regenerację i odpoczynek nadnerczom. Wprowadzają organizm w stan głębokiego relaksu. Podczas praktyki zmieniają się częstotliwości fal mózgowych, zmienia się krążenie krwi, normalizuje się również poziom adrenaliny i kortyzolu. Dzięki medytacjom zmienią się także nasze reakcje na różne zdarzenia – na stres.
  • Refleksologia twarzy – w przypadku dużego wyniszczenia organizmu warto skorzystać z profesjonalnego wsparcia w dziedzinie relaksacji. Na regenerację i przywrócenie równowagi w organizmie wpłyną wszelkie naturalne metody takie jak refleksologia twarzy, która wpływa na emocje, wycisza i łagodzi. Podczas zabiegu wydzielają się endorfiny – hormony szczęścia, poprawia się nastrój i samopoczucie. Refleksologia reguluje przepływ energii w meridianach, pomaga lepiej radzić sobie ze stresem, zwiększa się bowiem odporność organizmu na czynniki stresogenne. Ponadto zabieg wspomaga mikrokrążenie i odżywia skórę. 
  • Głębokie masaże ciała – sprzyjają usuwaniu toksyn z organizmu oraz magazynowanych w powięziach emocji, ćwiczenia qi gong wspierają zdrowy przepływ energii w ciele. 
  • Floating – lewitacja w solance z siarczanem magnezu –  pozwala na doskonałe odcięcie od wszelkich bodźców zewnętrznych, totalne wyciszenie i relaks. Dodatkowo skóra chłonie zawarty w solance magnez, który przy podwyższonym kortyzolu ulega zwiększonemu wydalaniu z organizmu. 
  • Aktywność fizyczna – na pewno sprzyja regeneracji w przypadku hypoadrenii, ale należy właściwie ją dostosować. W przypadku dużego wyczerpania nadnerczy,  należy być ostrożnym, gdyż ciało nie da sobie rady z wytwarzaniem takiej ilości hormonów potrzebnych przy wzmożonym wysiłku. Najlepsze będą np. spacery, joga, pływanie.
  • Dieta:
  • Wyeliminowanie cukru –  cukier musi być kontrolowany przez kortyzol, a to w pośredni sposób obciąża nadnercza.
  • Spożywanie właściwej ilości dobrych białek utrzymuje dobry poziom energii
  • Ograniczenie kofeiny, która pobudza nadnercza do produkcji kortyzolu i adrenaliny. Po jakimś czasie po odstawieniu wraca wysoki poziom energii bez wahań i skoków.
  • Picie wystarczającej ilości ciepłej wody – ponieważ przy hypoadrenii istnieje niedobór minerałów i elektrolitów, dobrze jest dodać szczyptę soli morskiej lub himalajskiej albo cytrynę.
  • Włączenie do diety m.in. następujących produktów: warzywa krzyżowe- brokuł, kapusta, jarmuż oraz seler, szpinak, awokado, buraki, natka pietruszki, borówka amerykańska, jagody goi, bazylia.